Początek treści

wróć...Podsumowanie II etapu Wojewódzkiego Tematycznego Konkursu Historycznego

22 lutego 2024 r. odbył się II etap (rejonowy) Wojewódzkiego Tematycznego Konkursu Historycznego „Byliśmy tylko dziećmi. Gehenna polskich dzieci w czasie II wojny światowej i po jej zakończeniu” dla szkół podstawowych. Do zmagań konkursowych, zorganizowanych w gościnnych progach Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Łódzkiej, przystąpiło osiemnastu uczestników. Zasady Konkursu nie pozwalają na zakwalifikowanie wszystkich uczniów do etapu wojewódzkiego. Tym, którzy mimo dużej wiedzy nie znaleźli się w grupie zwycięzców etapu rejonowego, życzymy pomyślności w innych projektach edukacyjnych i liczymy, że ziarenko pasji historycznej raz zasiane wraz z przygotowaniami do naszego konkursu, będzie starannie pielęgnowane. Dziękujemy zaangażowanym  rodzicom i wyjątkowym nauczycielom, których mieliśmy okazję poznać podczas działań konkursowych.

 

Do III etapu zakwalifikowało się ośmiu uczestników z województwa łódzkiego interesujących się dziejami naszej ojczyzny w okresie II wojny światowej. Serdecznie gratulujemy i z niecierpliwością czekamy na etap finałowy, który nastąpi 16 kwietnia 2024 r.

 

Szkoły uczniów zakwalifikowanych do III etapu Konkursu:

  1. Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Smart School w Łodzi,
  2. Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 67 im. Janusza Korczaka w Łodzi,
  3. Szkoła Podstawowa im. gen. dyw. Tadeusza Kutrzeby w Koźlu,
  4. Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Łaniętach.
  5. Szkoła Podstawowa im. Władysława Jagiełły w Wolborzu,
  6. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Koluszkach,
  7. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Stanisława Reymonta w Tuszynie,
  8. Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego w Łodzi.

Dziękujemy Dyrekcji i nauczycielom Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Łódzkiej w Łodzi oraz wszystkim, którzy wspierają nasze Muzeum w realizacji misji edukacyjnej i upowszechnianiu wiedzy o losach dzieci polskich w okresie dwóch totalitaryzmów.